Kan WP5 niet meer opstarten

Plaats reactie
Onno van Elderen
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:55

Kan WP5 niet meer opstarten

Bericht door Onno van Elderen » zo 16 okt 2016, 10:25

Ik kan geen enkel project meer opstarten zonder dat WP5 gaat crashen. Ik heb een serieus probleem.
Na opstart van de computer kan ik een project opstarten maar als ik opsla dan crashed WP5 en is het over en uit.
Ik heb een fouten raport maar ik heb niet de kennis hier iets over te zeggen. Ik verdenk dat het ergens in het register fout gaat.
Ik heb wings 5.20.4 volledig opnieuw geinstalleerd . Dongel vrijgave code weer opnieuw in gegeven . Dit alles zonder enig resultaat.
Ik draai windows 10.

Kan iemand mij helpen . Ik wil voorkomen dat ik windows opnieuw moet installeren.

Groet en alvast bedankt

Onno van Elderen.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Kan WP5 niet meer opstarten

Bericht door Cuno Wegman » zo 16 okt 2016, 22:49

Hoi Onno,

Ik verwacht niet dat dit een algemeen probleem van WP zelf is, want dan zouden er (op dit forum en het Duitse forum) al veel meer meldingen over zijn.

Mijn eerste vermoeden: is er tussen de laatste "goede" werking van WP en nu nog software op de computer geïnstalleerd (en dat omvat ook updates van Windows)? Het zou niet de eerste keer zijn dat andere software de werking van WP ondermijnt.
Je kunt eventueel binnen Windows teruggaan naar een herstelpunt van een tijdstip waarop WP nog wel werkte.

Een update van Windows zou zomaar de drivers van de grafische kaart of de geluidskaart hebben vervangen door "eigen" versies die minder goed werken dan die van de fabrikant zelf. Ik weet uit ervaringen (gelukkig van anderen, niet van mezelf) dat de recente "Anniversary update" van Windows 10 voor meer problemen heeft gezorgd.
AVé,
Cuno

Onno van Elderen
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:55

Re: Kan WP5 niet meer opstarten

Bericht door Onno van Elderen » di 18 okt 2016, 20:11

Hallo Cuno,

Inderdaad, ik heb eergisteren een update voorbij zien komen van windows 10. Na de update is het mis gegaan. Uninstall van de updates gaf geen resultaat en ik vrees dat de laatste update bij mij in ieder geval WP5 heeft ondermijnd.
Uiteindelijk heb ik windows 8.1 herinstalleert om helemaal zuiver te beginnen. Na de installatie werkt alles weer 100%
Er gaat ergens iets fout met updates van windows 10 en dit is niet alleen met WP5. Voorlopig maar verder met 8.1 waar ik nog nooit problemen mee heb gehad.

In ieder geval bedankt

Onno

Plaats reactie