Geen audio in video

Plaats reactie
Paul Kelbling
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 11:22

Geen audio in video

Bericht door Paul Kelbling » wo 31 aug 2016, 22:37

Beste mensen,

Ik sleep een video(MP4) in het video spoor. Ik heb beeld.
Ik sleep dezelfde video in het audiospoor; er verschijnt het bekende plusje. daarna komt er niets! Na meerdere keren proberen krijg ik ook regelmatig de Stumpfl error en ben ik alles 'kwijt'.
Ik heb dit opgestuurd naar Stumpfl, maar nog niets vernomen.
Ik heb Quicktimeplayer en het AC3 filter.
Ik herken het probleem niet.
Wie kan mij de oplossing bieden?

Hartelijke groet,
Paul Kelbling

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geen audio in video

Bericht door Cuno Wegman » do 01 sep 2016, 20:46

Hallo Paul,

Als bij de eerste keer dat je de audio uit de video wilt halen, hezij de Quicktime Player, hetzij het AC3-filter, (nog) niet geïnstalleerd is, wordt er wel een audiobestand gemaakt, maar dat bestand is leeg.
Zolang dat lege betstand bestaat, zal WP geen nieuw audiobestand maken. Ook niet als later wel de aanvullingen geïnstalleerd zijn.

De oplossing is dan: wis handmatig, buiten WP om, de audiobestanden die eerder bij de videobestanden gemaakt zijn en probeer het daarna opnieuw.

Met de melding
...krijg ik ook regelmatig de Stumpfl error...
kan ik niet zo veel: ik kan mij niets voorstellen bij "de" error/fout van Stumpfl.
AVé,
Cuno

Paul Kelbling
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 11:22

Re: Geen audio in video

Bericht door Paul Kelbling » do 01 sep 2016, 22:05

Dank voor je antwoord Cuno, maar hier kan ik niets mee.
Ik heb nu ook een oud filmpje geprobeerd, maar ook deze geeft geen geluid. Het hele audiospoor blijft leeg. Het is gekomen na de aanschaf en installatie van nieuwe Sony camera. Zou dat een reden kunnen zijn?

Hartelijke groet,
Paul

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geen audio in video

Bericht door Cuno Wegman » vr 02 sep 2016, 07:45

Hoi Paul,

Dat is zeker mogelijk. Niet alle programma's gedragen zich tijdens of na het installeren netjes richting andere (eerder geïnstalleerde) programma's.
Beruchte voorbeelden uit het verleden waren de software van GoPro en van Pinnacle.

Verwijderen van die nieuwe software is dan overigens nog geen garantie dat dan de oude situatie weer helemaal terug is. Bijvoorbeeld als codecs overschreven/vervangen zijn en deze bijvoorbeeld niet teruggezet worden naar de oorspronkelijke versie of bij de de-installatie gewoon helemaal verwijderd worden.
Dan kan het nodig zijn om WP opnieuw te installeren.
AVé,
Cuno

Paul Kelbling
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 11:22

Re: Geen audio in video

Bericht door Paul Kelbling » vr 02 sep 2016, 17:21

Ha Cuno,

De zon schijnt weer!
Het is inderdaad de installatie van de nieuwe Sony software geweest(die ik overigens niet gebruik)!
Dank voor je support; ik kan weer verder!

Paul

Plaats reactie