extra, opties, controle paneel

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

extra, opties, controle paneel

Bericht door piet bakker » zo 21 aug 2016, 18:53

Ik loop tegen het volgende op; puur uit nieuwsgierigheid in het controle paneel het vinkje geactiveerd "bij openen van het project het volledige scherm tonen" Het gevolg is een egaal blauw scherm. Alleen met taakbeheer naar het window scherm. Alleen de betreffende file in ongebruik, de resr doet het. nogmaals met een nimandalletje, een egaal blauw scherm.

Wat is de functie " bij openen van het project het volledige scherm tonen" en hoe los ik het op de verwijderde file te repareren. Het vinkje laatst bewerkte file openen bij start geactiveerd.

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: extra, opties, controle paneel

Bericht door Cuno Wegman » zo 21 aug 2016, 21:05

Hallo Piet,

Curiosity killed the cat...

Het ziet er naar uit dat je jezelf in een aardige vicieuze cirkel hebt gemanoeuvreerd.

De functie van de optie "Bij openen van project als volledig scherm tonen" van het controlepaneel is exact wat het zegt: er voor zorgen dat het controlepaneel schermvullend geopend wordt zodra het project (de serie/show) geopend wordt.
Jouw vraag is waarschijnlijk bedoeld als "waarom zou je dit willen?" De Duitse helptekst meldt daarover:
Beim Öffnen des Projektes im Vollbildmodus anzeigen ...wird aktiviert, wenn ein Projekt in einer Installation nach dem Laden sofort per Control Panel bedienbar sein soll.
Deze optie is dus bedoeld als laatste onderdeel van het maken van een project, meestal in een vaste opstelling zoals een museum, voor bediening met een touch-screen waarbij de gebruikers niets anders mogen dan de knoppen van het controlepaneel bedienen. Met pure muisbediening (of touch-bediening) is dit paneel eigenlijk niet meer te verlaten. Bij andere programma's heet dit ook wel "Kiosk mode".

Voorkomen dat WP weer met deze serie opstart kan op twee manieren:
- haal deze serie weg (wis het showbestand, of verplaats naar een andere map, of geef de show een andere naam): WP kan de show dan niet meer automatisch openen;
- open een andere show via de Verkenner door daarop te dubbelklikken.
In beide gevallen: haal dan desgewenst het vinkje weg bij het automatisch starten van de laatstgebruikte show.

Als de show waarin je het controlepaneel permanent hebt ingeschakeld geen verdere inhoud bevat die je wilt behouden, kun je deze wissen en ben je nu klaar.
Maar als je die show wel wilt behouden, maar zonder het automatische controlepaneel, dan is er (gelukkig voor jou) nog wel een opolossing:
open de show die het controlepaneel bevat. Druk op toetscombinatie Ctrl+P om het venster met de Opties te openen. Nu kun je het vinkje voor "Bij openen..." weer weghalen waardoor het weer een gewone show geworden is. Maar... dan moet die gecorrigeerde show nog wel opgeslagen worden.
Dat doe je met de toetscombinatie Ctrl+S.
Je moet WP dan nog wel één keer afsluiten met taakbeheer.

Het is een lang verhaal geworden, maar ik heb ook gelijk een beetje duidelijkheid willen geven over de achtergronden en (andere) gebruiksmogelijkheden van Wings Platinum.
Daarom aan het einde nog even de heel korte oplossing voor jouw probleem: het controlepaneel kun je sluiten met toetcombinatie Shift+Esc.

Curiosity killed the cat... but satisfaction brought it back.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: extra, opties, controle paneel

Bericht door piet bakker » zo 21 aug 2016, 22:03

Cuno,

Je verhaal is duidelijk denk ik, echter mijn scherm wordt blauw, de computer staat volledig vast. Taakbeheer is dan nodig. De betreffende show opnieuw opstarten geeft opnieuw hetzelfde probleem.

Groet Piet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: extra, opties, controle paneel

Bericht door Cuno Wegman » zo 21 aug 2016, 22:51

Hallo Piet,

Bij mij loopt het met verschillende versies van WP 5 zonder problemen (ik ga ervan uit dat je WP 5 gebruikt).
Ik ging er ook van uit dat je de blauwe kleur zelf als achtergrondkleur voor het controlepaneel gekozen had.

Op dit moment vrees ik een conflict met (de drivers van) jouw grafische kaart. Maar misschien/hopelijk is het ook op te lossen door WP de deïnstalleren en opnieuw te installeren.

Voor de volledigheid: mijn computer is voorzien van Windows 7, 64 bit.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: extra, opties, controle paneel

Bericht door piet bakker » ma 22 aug 2016, 17:00

Cuno,

Gebruik windows 7 professional, 5.20.2 pro, GTX 970. Opnieuw geïnstalleerd, echter nu een dam veld op het scherm. Ik zoek verder , bedankt Cuno.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: extra, opties, controle paneel

Bericht door Cuno Wegman » ma 22 aug 2016, 17:42

Hoi Piet,

Het damveld is de normale verschijningsvorm van het controlepaneel (als je er zelf geen knoppen op gezet hebt).
Dus zouden alle genoemde toetscombinaties en oplossingen weer moeten werken,
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: extra, opties, controle paneel

Bericht door piet bakker » ma 22 aug 2016, 23:14

Cuno,

Toch niet helemaal begrepen door mij, echter je advies is 100%, hartelijk dank. ik gs er mee aan de slag.

Piet Bakker.

Plaats reactie