Wings Platinum 5.20 is downloadbaar

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Wings Platinum 5.20 is downloadbaar

Bericht door Jan Roeleveld » vr 22 jul 2016, 10:05

Zojuist is Wings Platinum 5.20.0 verschenen. Te downloaden via de website van AV Stumpfl http://hdav.org/fileadmin/user_upload/d ... 5.20.0.exe en uiteraard via onze eigen website http://www.hdav.nl/wings-platinum/download
Na het installeren opent zich vanzelf het helpmenu met de lijst van wijzigingen en aanvullingen.
Succes..!

Groeten,

Jan

Ed Diersmann
Berichten: 13
Lid geworden op: za 05 okt 2013, 19:24

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar (probleem tijdlijnen

Bericht door Ed Diersmann » ma 08 aug 2016, 20:54

Ik heb een show waarin ik meerdere tijdlijnen gebruik. Me triggers spring ik van de ene naar de andere tijdlijn. In 5.20 gaat de locator bij de trigger wel naar de gewenste tijdlijn, maar de beelden op het presentatievenster blijven vanaf de oude tijdlijn komen(tot ze op zijn en dan wordt het venster zwart). Ik ben maar weer teruggegaan naar de oude versie van Wings Platinum.

Henk Dijkstra
Berichten: 6
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 18:02

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar (probleem tijdlijnen

Bericht door Henk Dijkstra » di 09 aug 2016, 08:43

Ook ik ben met een show bezig met meerdere tijdlijnen en heb versie 5.20 geïnstalleerd. Bij mij springt de locator na de marker "trigger uitvoeren" naar de volgende tijdlijn. Op het scherm zie ik dan de locator lopen, maar het weergavescherm blijft zwart. Heb vervolgens versie 5.13 terug gezet en daar doet dit probleem zich niet voor.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar

Bericht door Cuno Wegman » di 09 aug 2016, 10:12

Heren,

Dit probleem is ook op het Duitse Stumpfl-forum gesignaleerd en gemeld aan Stumpfl.
Zodra er meer nieuws is, zal ik het hier melden.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar (update 5.20.2)

Bericht door Cuno Wegman » do 11 aug 2016, 11:59

AV Stumpfl heeft het sprongprobleem opgelost in een nieuwe update van het programma, versie 5.20.2.

Deze versie is te downloaden van de server van AV Stumpfl:
http://hdav.org/fileadmin/user_upload/d ... 5.20.2.exe
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar

Bericht door piet bakker » za 13 aug 2016, 14:12

Saluut,

Snelle service, dat mag gezegd worden. Dankzij de bug is mijn interesse in het sprong gebeuren gewekt.

Piet Bakker.

Ed Diersmann
Berichten: 13
Lid geworden op: za 05 okt 2013, 19:24

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar (vervolg)

Bericht door Ed Diersmann » zo 14 aug 2016, 16:01

Dat is inderdaad snelle service. Het werkt nu goed. Echter het maken van een EXE lukt niet. Na enig gezoek kwam ik er echter dat je daar het aanvullend module "Multi-Timeline-Exe-Präsentation" voor nodig hebt. Maar zowel op de site van Stumpfl NL als de site in Oostenrijk, vind ik niet hoe ik daar aan kan komen en wat dat kost. Weet iemand dat? Ik zal morgen (15-8) contact op nemen met Jeroen Spiering omdat Jan van een vakantie in Zwitserland geniet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar

Bericht door Cuno Wegman » zo 14 aug 2016, 17:00

Hoi Ed,

Een exe kan normaliter, zoals je hebt gemerkt en ook in de helpstekst beschreven staat, alleen maar van één tijdlijn gemaakt worden. Tenzij je inderdaad de multi-timeline-module koopt.

Ik weet zeker niet wat de actuele prijs is, maar in deze (iets oudere) bijdrage op het andere AV-forum (van Joris Lange) valt te lezen dat de prijs in 2011 (ik dacht dat de multi-timeline-versie minder oud was, de tijd vliegt) € 2380 was. Afgezien van eventuele prijsveranderingen door Stumpfl zelf, is in ieder geval het tarief van de omzetbelasting in 2012 gestegen van 19 naar 21 procent. Dus de prijs zal toen in ieder geval gestegen zijn naar € 2420.
Dat zal verklaren waarom die module niet vaak verkocht wordt en niet op alle prijslijsten vermeld staat...

Om de vervolgvraag alvast voor te zijn: de multi-timeline-exe-module is ontworpen om complexe interactieve presentaties (inclusief gebruik van diverse soorten variabelen en triggers) mogelijk te maken, bijvoorbeeld voor musea en andere situaties waarbij de "eindgebruiker/opdrachtgever" niet zelf hoeft te beschikken over Wings Vioso of Wings Platinum. Deze module bevat dus aanzienlijk meer inhoud dan nodig is om een "gewone" AV-serie te vertonen die voor het overzicht over meerdere tijdlijnen is verdeeld.
AVé,
Cuno

Ed Diersmann
Berichten: 13
Lid geworden op: za 05 okt 2013, 19:24

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar

Bericht door Ed Diersmann » zo 14 aug 2016, 17:26

Cuno,

Bedankt voor de snelle reactie. Gezien jouw antwoord bel ik Jeroen maar niet. Misschien moeten we, als we eind oktober in Wallern zijn, maar vragen of ze een goedkopere "amateur-versie" kunnen maken.

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Wings Platinum 5.20 is downloadbaar

Bericht door Remy Van Looveren » di 16 aug 2016, 13:21

Ed, en de andere medelezers,

Eventjes een korte bijkomende reactie...
Met de Pro-versie kan je toch wel één exe maken die verschillende tijdlijnen omvat.
't Is dan wel zo dat er dan een 'reclame-boodschap' van Stumpfl verschijnt in je presentatie. Op zich geen erg, maar die boodschap komt op regelmatige tijdstippen terug IN de volledige exe. En da's eigenlijk wel lastig en geeft, naar mijn bescheiden mening, geen pas. Dus eigenlijk is deze mogelijkheid 'maar/meer' een teaser om de door Cuno genoemde licentie aan te schaffen...

Als je presenteert vanuit de tijdlijn(en) kan je met triggers bijzonder eenvoudig van de ene naar de andere tijdlijn springen/gaan.

Je zou ook van iedere tijdlijn een (zo hoogwaardig mogelijke) video kunnen maken. Je zet die video's dan achter mekaar, eventueel in een nieuwe tijdlijn, en maakt daarvan een exe. Mogelijke markers en triggers zijn dan wel NIET bruikbaar in de video's en in de ééngemaakte exe.

Een laatste, door mij redelijk veel toegepaste methode, is de mogelijkheid om met een heel stel ingrepen (en die zijn veel te uitgebreid om hier uit te leggen) een tijdlijn 'over te nemen' in een andere tijdlijn. T.t.z. : je kopieert alle sporen van een tijdlijn IN een andere tijdlijn. 't Is dan zaak om te zorgen dat alle eigenschappen van de sporen aangepast worden. Nogmaals: te veel en te lang om hier uit te typen.

Succes en groetjes

Remy

Plaats reactie