Synchroniciteit

ton van schie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 11:26

Synchroniciteit

Bericht door ton van schie » wo 20 apr 2016, 22:27

Ik heb een merkwaardig verschijnsel in een serie van ruim 37 minuten (een soort reisverslag) die ik in WP 5.4 heb gemaakt.
In die serie heb ik 343 afbeeldingen en 13 audiofragmenten gebruikt in 3 audiosporen en 2 afbeeldingensporen. Op een paar panorama's en "titeldia's" na staan alle afbeeldingen in 1 spoor.
Als ik deze serie vanuit de tijdlijn op mijn monitor bij het begin start, gaat alles zoals is bedoeld tot het 9e audiofragment (ongeveer 21 minuten). In dit fragment merk ik op een paar punten die ik spat-synchroon heb geprogrammeerd, dat die niet meer synchroon zijn. De beelden komen een fractie later. Maar.... bij het begin van het volgende audiofragment loopt alles ineens weer zoals is bedoeld. Ik zie daarbij geen verschil tussen het bekijken op een screen of op een volledig scherm. En ook een wmv-file geeft dezelfde afwijking.
Als ik met de tijdlijn vlak voor dat 9e fragment ga staan en van daaruit de serie start, is dat gedeelte ineens wel volledig synchroon.
Via het menu Extra-Project controleren worden geen fouten gevonden.

Een heel verhaal, maar de vraag is kort en krachtig: wie weet waar ik het zoeken moet?

Met vriendelijke groet,
Ton van Schie

UPDATE: Omdat het hoorbare geluid (soms) niet overeen kwam met hetgeen in het audiospoor zichtbaar was, moest het probleem volgens mij wel in het audiofragment zitten. Daarmee ben je dan dus wel één van de sterke punten van Wings Platinum kwijt. Uiteindelijk heb ik het fragment daarom uit de mediapool en van de harde schijf verwijderd en vervolgens opnieuw binnengehaald en weer aan de mediapool toegevoegd. Tot nu toe wijkt de tijdlijn-vertoning en de wmv-vertoning niet (meer) af van de geprogrammeerde versie. Nooit eerder meegemaakt, maar ik ga er van uit dat het nu opgelost is.

Met vriendelijke groet,
Ton van Schie

Plaats reactie