powerpoint presentaties met wings platinum.

Plaats reactie
rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

powerpoint presentaties met wings platinum.

Bericht door rolf de ruiter » di 05 apr 2016, 12:43

dag allemaal,

ik heb de advanced versie en ik weet dat het in de pro versie kan, maar die heb ik niet.
Hoe kan ik bij een presentatie gebruik maken van een exe-bestand (gemaakt met wp) in een algemene presentatie via de F5 toets.

groet, Rolf

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: powerpoint presentaties met wings platinum.

Bericht door Jan Roeleveld » di 05 apr 2016, 13:10

Rolf,

Ik begrijp niet helemaal wat 'powerpoint' er mee te maken heeft. Een eenmaal uitgevoerde exe is lastig weer te integreren in een tijdlijn die je vervolgens met F5 presenteert.
Dan kun je beter een WMV of een H.264 filmpje maken i.p.v. een exe en dat als een videobestand integreren in de presentatie die je via F5 presenteert.
Succes..!

Groeten,

Jan

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: powerpoint presentaties met wings platinum.

Bericht door rolf de ruiter » vr 08 apr 2016, 11:34

dag Jan en anderen, die dit lezen.
Bedankt voor je antwoord, maar dit is m.i. niet het volledige antwoord.
Ik weet dat je bij de pro-versie bij de markeersporen een poiwerpoint -symbool kunt neerzetten (rechts klikken) en daar een hyperlink kunt koppelen aan een exe-bestand.
Kan zoiets ook bij de advenced versie.

groet, Rolf

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: powerpoint presentaties met wings platinum.

Bericht door Jan Roeleveld » vr 08 apr 2016, 12:18

Rolf,

Ik werd op het verkeerde been gezet door de kop 'Powerpoint presentaties met Wings Platinum'...
Eigenlijk geef je vervolgens zelf het antwoord al dat het starten van externe presentaties met de Pro versie mogelijk is.
Dat klopt. Het kan niet met de Advanced versie zoals je in de tabel kunt zien waarin de diverse mogelijkheden van de verschillende versies staan opgesomd.
Onder de kop 'Präsentation' zie je dat staan.

Daarom gaf ik het advies om een WMV of H.264 te renderen en die op de plaats in de tijdlijn te zetten waar je hem wilt hebben.
Een tweede advies, je raadt het al: Upgraden naar de Pro versie... :mrgreen:
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: powerpoint presentaties met wings platinum.

Bericht door Cuno Wegman » za 09 apr 2016, 18:23

Hallo Rolf,
rolf de ruiter schreef:...een powerpoint-symbool kunt neerzetten (rechts klikken) en daar een hyperlink kunt koppelen aan een exe-bestand....
Ik denk dat hier sprake is van klokken, klepels en verwisselingen.

Met een powerpointmarker, die inderdaad alleen maar bij de pro-versie beschikbaar is, kunnen powerpointpresentaties bestuurd worden (niet ingevoegd). En "besturen" is o.a. het bladeren binnen de Powerpointpresentatie.

Voor het invoegen van een powerpointpresentatie of een exe-bestand (of een willekeurig ander bestand) bestaat de bestandsmarker (Datei-Marker voor het opzoeken in de Duitse helptekst).
Deze bestandsmarker is wel beschikbaar in de Advanced-versie van WP (of dat bewust is, kan ik niet lezen uit de functietabel).

Voor het gebruik van de bestandsmarker wordt in de helptekst verwezen naar het invoegen van een Powerpoint-presentatie. Maar dat onderdeel van de help bevat een paar tegenstrijdigheden/onjuistheden.
De beschrijving in het onderwerp "Marker verwenden" is wel juist.

De juiste volgorde is:
- voeg het gewenste bestand (powerpoint, exe, ...) toe aan het tabblad Extern van de mediapool. Dat kan alleen via een klik met de rechter muisknop in dit deel van de mediapool.
- sleep daarna het bestand vanuit de mediapool naar een markerspoor.
- met een dubbelklik (of rechter muisklik en keuze Eigenschappen) verschijnt de dialoog met eigenschappen. Wat hier ingesteld kan worden is beschreven onder Eigenschaften von Dateimarker (straks in de help bereikbaar via Bestandsmarkers - Eigenschappen).

Het is nu mogelijk dat de :mrgreen: van Jan toch een :( wordt. Maar het is ook mogelijk dat deze optie bij een volgende update verdwenen is (als deze marker onbedoeld in de Advanced versie staat [maar dat was ook bij WP4 al het geval]).

Wel even een waarschuwing: het starten van een (exe-)presentatie vanuit een WP-presentatie met eigen screen kan tot onbedoelde en ongewenste resultaten leiden.
AVé,
Cuno

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: powerpoint presentaties met wings platinum.

Bericht door rolf de ruiter » wo 13 apr 2016, 12:19

dag Jan en Cuno,
ik had al een reactie gegeven, maar deze is niet geplaatst. Ik neem aan dat ik een foutje heb gemaakt.
Hartelijk bedankt voor jullie reactie. Hier kom ik verder mee.

groet, Rolf

Plaats reactie