croscfade geluid 2 X 50 is geen 100 ook bij beeld?

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

croscfade geluid 2 X 50 is geen 100 ook bij beeld?

Bericht door Adri Snijders » wo 30 mar 2016, 09:19

Beste stumpflaars,

Een crossfade tussen twee geluidsampletjes kruizen elkaar precies in het midden. Uit de Houten dagen herinner ik mij nog dat het beter of gewenster is, om die kruising op te trekken naar 2 X 70 procent. Doe je het niet is het vrijwel niet hoorbaar als ik het wel doe merk ik duidelijk verschil, in het voordeel hiervan. Er is geen dipje in het geluid. Geldt dit alleen voor geluid of ook voor de beelden. Omdat ik uitsluitend met mijn beelden op meerdere sporen werk heb ik hier nauwelijks ervaring mee.

Met een zonnige groet uit Heerhugowaard,

Adri
Laatst gewijzigd door Adri Snijders op wo 30 mar 2016, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: croscfade geluid 2 X 50 is geen 100

Bericht door Jan Roeleveld » wo 30 mar 2016, 11:34

Adri,

Dat geldt óók voor beelden en dat is makkelijk controleerbaar. Zet twee dezelfde beelden op een beeldspoor achter elkaar en vloei ze in elkaar over met een 'normale' crossfade. Een normale crossfade is een crossfade waarbij het ene beeld uitgaat in dezelfde tijd die de andere aan gaat. Je ziet dan een gearceerd vlak met 4 driehoeken. Als je daar overheen 'veegt' met een ingedrukte linker muisknop zie je de dip vanzelf op je schermpje. Bij een enkelzijdige crossfade, ook wel alpha crossfade genoemd, wordt het staande beeld weggedrukt door het nieuwe beeld en zie je een gearceerd vlak dat bestaat uit twee driehoeken.
Als je ook daar overheen veegt met een ingedrukte linker muisknop zie je geen dip in je voorbeeldschermpje..
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: croscfade geluid 2 X 50 is geen 100 ook bij beeld?

Bericht door Adri Snijders » wo 30 mar 2016, 11:39

Jan,

Dank voor de heldere uitleg.


Adri

Plaats reactie