Opslaan van een Wings 5 project

Plaats reactie
Dick Biewenga
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jan 2016, 01:27

Opslaan van een Wings 5 project

Bericht door Dick Biewenga » wo 24 feb 2016, 10:59

Bij het opslaan van mijn project in Wings 5 Advanced met update 5.12.2 wordt het gehele beeld grijs. Daar kom ik niet uit , niet anders dan de computer stoppen met de Aan/Uitknop. Een aantal keren geprobeerd maar geen enkel project valt meer op te slaan. Daarna het gehele programma van de computer gehaald en opnieuw weer geïnstalleerd. Iedere keer zit de computer weer vast. Een .exe bestand van het project is gelukkig wel te maken. Als ik een eenvoudige show maak in Wings 5 Demo of Wings 5 Basic is er niks aan de hand en kan ik het opslaan en daarna weer Openen. Kan dit iets te maken hebben met drivers ?
Groeten, Dick Biewenga.

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Opslaan van een Wings 5 project

Bericht door Jan Roeleveld » do 10 mar 2016, 10:33

Dick,

Sla je de show op via het aanklikken van het icoontje linksboven tussen 'bestand openen' (de gele ordner) en 'bestand opslaan als' (het icoontje van de floppy-drive).
Heb je het gedaan met CTRL-S of, de derde mogelijkheid, heb je het gedaan via het klikken op de tekst in de taakbalk 'Bestand' en dan klikken op 'opslaan' of 'opslaan als'.
Succes..!

Groeten,

Jan

Dick Biewenga
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jan 2016, 01:27

Re: Opslaan van een Wings 5 project

Bericht door Dick Biewenga » vr 11 mar 2016, 12:03

Jan, het probleem is ondertussen opgelost met behulp van een softwarebedrijf. Dat bedrijf las bij "Rapporten" dat er spanning zat op een USB-poort die ik gebruik voor mijn externe opslagschijf met al mijn foto's. Deze schijf past kennelijk niet bij mijn nieuwe computer. Andere schijf gebruikt en ik kan weer "Opslaan als". De oude opslagschijf is een 1TB schijf met 2 USB stekkers er aan die kennelijk voor het probleem hebben gezorgd.
Bedankt voor het meedenken.
Groeten, Dick Biewenga.

Plaats reactie