screen

Plaats reactie
lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

screen

Bericht door lisethschoutsen » za 13 feb 2016, 16:12

Het screen in wp 5
De bovenrand is wit en verder helemaal zwart. Als ik een een donkere foto in het screen zet kan ik niet zien of deze helemaal in het screen zit. Vooral de 16:9 in een 3:2 screen.
Is daar een mogelijkheid om een witte rand om het screen te plaatsen?
Gr.Liseth

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: screen

Bericht door Cuno Wegman » za 13 feb 2016, 20:16

Hallo Liseth,

Ik kan de melding
De bovenrand is wit en verder helemaal zwart
niet direct voor de geest halen of reproduceren.

Wel kan ik een paar punten melden over instellingen binnen het screen, eigenlijk allemaal via het contextmenu van het screen, dat je oproept door met de rechter muisknop te klikken binnen het screen.
- Als de optie Pan/zoom resetten wordt getoond, kan het zijn dat niet het gehele screen getoond wordt. Met deze optie wordt de hele zichtbare inhoud van het screen getood.
- Autozoom: als deze optie aan staat, zorgt WP er automatisch voor dat altijd de afbeelding waarmee je (met in-screen-editing) aan het werkt bent, altijd volledig wordt getoond (het deel dat zichtbaar is binnen het screen wordt met een zwart/wit omlijnd kader getoond).
- Met Kaders van beeldvelden tonen kun je er voor zorgen dat WP altijd de buitenlijnen van de beelvelden en de actieve afbeelding laat zien. Die lijnen kunnen behulpzaam zijn bij het bepalen of een afbeelding het screen (of een beeldveld) volledig vult.

Om te beoordelen of een donkere afbeelding het volledige screen vult, kun je ook op een onderliggend beeldspoor tijdelijk een lichte afbeeliding (of wit vlak) plaatsen. Als de bovenliggende donkere afbeeling het gehele screen vult, zal die lichte afbeelding niet meer zichtbaar zijn.
AVé,
Cuno

lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

Re: screen

Bericht door lisethschoutsen » zo 14 feb 2016, 11:42

Hoi Cuno, bedankt voor je reactie. Inderdaad wat je aangeeft heb ik allemaal gecontroleerd.
Oke een lichtere foto in een onderstaand beeldspoor dat snap ik ook, dan is het zichtbaar dat de 16:9 foto uitgerekt moet worden.
Wat ik lastig vindt is dat de achtergrond van het screen zwart is. Nu kan ik het verschil > screen - achtergrond niet onderscheiden. Is dit is een Windows gebeuren dan? Want in Wings 4 is het scherm net zo. Ik vergroot het screen nog wel eens maar dat is nu moeilijk te zien...
Ik hoop dat je eruit komt..
Gr.Liseth Schoutsen

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: screen

Bericht door Cuno Wegman » zo 14 feb 2016, 13:55

Hoi Liseth,

Jouw toevoeging
Is dit is een Windows gebeuren dan?
doet mij vermoeden (vrezen) dat je gebruik maakt van Windows 10.

Dan is jouw vraag verklaarbaar (en ook het feit dat ik het probleem niet kon reproduceren: ik werk bewust nog met Windows 7): bij de overgang naar Windows 10 (eigenlijk al deels vanaf Windows 8) heeft Microsoft een aantal instellingen uit het uiterlijk van Windows (op de computer) verwijderd. Met als doel het verschil tussen Windows op de computer en op de telefoon te verminderen, zodat programma's eenvoudiger op beide gebruikt kunnen worden. Eigenlijk: zodat programmeurs nog maar één programma hoeven te maken voor beide platformen.

Eén van de slachtoffers is het kader rond (een aantal soorten) vensters. Op internet zijn verschillende work-arounds te vinden, maar het blijft in basis een probleem van Windows. Enkele suggesties voor work-arounds:
http://www.tenforums.com/customization/ ... kness.html
http://www.tenforums.com/tutorials/7935 ... -10-a.html
Ook de mogelijkheid om vensters (waaronder het screen) door slepen met de muis te vergroten/verkleinen is drastisch slechter geworden. Alleen omdat WP (structuurtechnisch gezien) een "oud" programma is, is er nog een beetje kader over. Nieuwe programma's die de "wensen" van Microsoft volgen hebben helemaal geen kaders meer.

Microsoft biedt een mogelijkheid om klachten/wensen te melden:
http://www.tenforums.com/tutorials/7054 ... -10-a.html

Aanvulling: het lijkt mogelijk om de Windows-7-stijl (deels) terug te krijgen onder Windows 10:
http://winaero.com/blog/get-windows-7-t ... indows-10/
AVé,
Cuno

lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

Re: screen

Bericht door lisethschoutsen » zo 14 feb 2016, 15:08

Dank je wel Cuno.
Dit dacht ik al..
Gr.Liseth

Plaats reactie