WP3 bestanden afspelen

Plaats reactie
Gerrit Kooren
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 11:51

WP3 bestanden afspelen

Bericht door Gerrit Kooren » di 09 feb 2016, 19:00

Op een nieuwe Windows 10 machine probeer ik oude Wings3 exe files af te draaien. Dan krijg ik de boodschap d3dx9_36.dll ontbreekt. Ik heb de nieuwste d3dx9 c runtime gedownload van de Microsoft website maar dit heeft niet geholpen. De exe bestanden die in Wings 4 en 5 gemaakt zijn draaien probleemloos. Weet iemand een oplossing om deze (oude) d3dx9_36 weer op mijn PC te krijgen?
Gerrit Kooren

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: WP3 bestanden afspelen

Bericht door Cuno Wegman » di 09 feb 2016, 23:13

Hallo Gerrit,

Op basis van jouw bescrhrijving is mijn vermoeden dat je DirectX 9 wel gedownload en uitgepakt hebt, maar niet geïnstalleerd. Dat is de laatste stap in het proces.

Het installeren van DirectX 9 staat prima beschreven op de website van de welbekende leverancier uit het midden des lands: AV Stumpfl Nederland.
De installatiepagina op de website is: http://www.hdav.nl/wings-platinum/installatie
Het maakt niet uit of je de instructie voor WP 3, 4 of 5 volgt. Het resultaat is in alle gevallen gelijk.
AVé,
Cuno

Gerrit Kooren
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 11:51

Re: WP3 bestanden afspelen

Bericht door Gerrit Kooren » wo 10 feb 2016, 10:24

Hallo Cuno,
Bedankt voor je antwoord. Het downloaden en uitpakken van de DirectX9 bestanden had ik letterlijk uitgevoerd zoals beschreven stond. Ik heb dus de bestanden NOV2007_d3dx9_36_x64 en ook NOV2007_d3dx9_36_x86 in de juiste map zitten. Nu doet zich echter het vreemde voor dat ik alleen geen WP3 exe bestanden uit het jaar 2008 en 2009 kan draaien. Wel kan ik exe bestanden van WP3 uit 2007 draaien en ook exe bestanden uit nog eerdere jaren en zelfs van de voorgangers van WP3.
Ik heb een serie die niet meer in de exe te presenteren is wegens het zgn niet aanwezig zijn van d3dx9.36 opnieuw in WP5 geladen en er opnieuw een exe van gemaakt. Als ik deze exe nu wil presenteren dan meldt mijn PC dat d3dx9.41.dll mist. Maar in de directx9 map bevindt zich toch ook de files MAR2009_dsdx9_41_x64 en de X86 variant. Ik kan er geen touw meer aan vast knopen want alle andere exe bestanden die ik ooit in WP4 en WP5 heb gemaakt doen het gewoon. wat zie ik over het hoofd?
Met vriendelijke groet
Gerrit

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: WP3 bestanden afspelen

Bericht door Cuno Wegman » wo 10 feb 2016, 10:39

Hallo Gerrit,

Ik verwijs toch terug naar mijn vorige bijdrage: je hebt maar twee van de drie genoemde stappen uitgeoverd:
- download: OK
- uitpakken: OK

- installeren: niet OK
In de map met uitgepakte bestanden staat een bestand met de naam dxsetup.
De langere namen van de bestanden die jij noemt als aanwezig, zijn duidelijk anders dan de namen waar de exe's om vragen.
De bestanden met de langere naam zijn de niet-geïnstalleerde versies.
AVé,
Cuno

Gerrit Kooren
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 11:51

Re: WP3 bestanden afspelen

Bericht door Gerrit Kooren » wo 10 feb 2016, 12:09

Hallo Cuno,
Bedankt voor de hulp. Ik had inderdaad de derde stap niet gedaan. Alles functioneert nu zoals het hoort.
Met vriendelijke groet
Gerrit

Plaats reactie