Marker

Plaats reactie
Jos Mensen
Berichten: 9
Lid geworden op: do 10 okt 2013, 12:32

Marker

Bericht door Jos Mensen » do 28 jan 2016, 19:59

Dag , een klein vraagje. Kan wel een stukje tijdlijn met daarboven een muziek stukje laten zien en horen en dit iedere keer herhalen met een Sprong marker, dit wil ik doen bij pauze van een exe. Maar de exe gaat dan met indrukken van de spatiebalk niet verder!! Wat te doen? Gr. Jos

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Marker

Bericht door Jan Roeleveld » vr 29 jan 2016, 10:51

Jos,

Ik vrees dat je je 'probleem' iets duidelijker moet omschrijven... Je wilt een stukje show met muziek laten herhalen middels een sprongmarker. OK, zodra die door de locator bereikt wordt springt hij weer naar het begin van de show of naar de positiemarker die jij daarvoor hebt geadresseerd middels de eigenschappen van zowel de positiemarker als de sprongmarker. (remote-index opgeven). Dan staat dat stukje dus in een eindloze 'loop'. Dan schrijf je: "Dit wil ik doen bij een pauze van een exe" En hier moet ik afhaken... Je draait een stukje in een eindloze herhaling tussen twee punten. Als je halverwege dat traject een pauzemarker plaatst zal hij daar altijd stoppen en moet je telkens met de spatiebalk die pauzestand opheffen. Ik zie echter het nut daarvan niet.... Kun je je nader verklaren...?
Succes..!

Groeten,

Jan

Jos Mensen
Berichten: 9
Lid geworden op: do 10 okt 2013, 12:32

Re: Marker

Bericht door Jos Mensen » vr 29 jan 2016, 19:00

Jan,
De herhaling doorloopt, mensen komen de zaal in en.... na een bepaalde tijd ( is de zaal vol) !!. Wil dan d.m.v. de spatiebalk met de show verdergaan, en uit de sprongmarker geraken zodat de show verder loopt.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Marker

Bericht door Cuno Wegman » vr 29 jan 2016, 19:28

Hallo Jos,

Zoals ik jouw vraag begrijp:
1 - je wilt in een serie in een pauzemomentt in het beeld, terwijk de muziek doorloopt,
2 - en op enig moment wil je met een druk op de spatiebalk de serie voortzetten.

Punt 1 heb je gerealiseerd met een sprong naar een positiemarkering en punt 2 wilde je realiseren met een pauze-marker.

Zoals Jan al schrijft, probeer je dan twee tegenstrijdige zaken tegelijk te doen: de serie moet doorlopen (vooral geluid) , maar ook stilstaan (beeld) om later verder te gaan.
Door de sprongmarkering zal de serie nooit bij de pauzemarkering komen (of als je ze andersom zet: de serie komt nooti bij de sprong.

Deze situatie is wel realiseerbaar, MAAR alleen vanuit de tijdlijn en vereist de Pro-versie van WP. Trefwoorden voor de oplossing zijn dan loop wiedergabe en asynchrone wiedergabe.

Binnen een exe is wel een benadering mogelijk:
1 - maak de loop in de audio met een sprong naar een positiemarker,
2 - zet NA de sprongmarker een positiemarker met een index in het bereik van 1 tot en met 9 (gebruik voor de positiemarkering voor de sprong rustig een hoger getal).

Binnen een exe kun je navigeren naar posititmarkeringen door op het toetsenbord op de cijfers 1 tot en met 9 te drukken. De exe springt dan direct naar de positiemarkering met dat nummer. MAAR: de serie staat op dat punt wel gelijk stil. Je moet daarna op de spatiebalk drukken om de weergave voort te zetten.
Op deze manier kun je naar maximaal 9 verschillende posities in een exe springen.
AVé,
Cuno

Jos Mensen
Berichten: 9
Lid geworden op: do 10 okt 2013, 12:32

Re: Marker

Bericht door Jos Mensen » vr 29 jan 2016, 20:12

Dank Cuno, heb de Pro, ga er nu verder mee spelen. Gr. Jos

Plaats reactie