toevoegen van plug-ins

Plaats reactie
peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

toevoegen van plug-ins

Bericht door peter stops » di 26 jan 2016, 17:18

Beste mensen,
als ik nieuwe plug-ins wil toevoegen (b.v. voor geluid) heb ik 2 opties waarvan er een is die uit de oude wings 3 komt en een nieuwe die valt onder de VST plugs. Als ik nieuwe wil toevoegen moet ik ze in de map van deze laatse map plaatsen. Maar bij het aanklikken van de plug-ins zie ik alleen maar de oude die in de oorspronkelijke VST map staan. Weet iemand hoe ik nieuwe plug-ins kan laten werken?
alvast bedankt voor jullie antwoord
gr
Peter Stops

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: toevoegen van plug-ins

Bericht door Cuno Wegman » di 26 jan 2016, 21:15

Hallo Peter,

Om in een serie te kunnen werken met de VST-effecten moet je deze in de Opties eerst activeren (Extra - Opties - Projectopties - Audio - Geluidseffecten).
Daar kun je ook zien (en opgeven) in welke map de effect-plugins door WP verwacht/gezocht worden.
Als die map op jouw computer nog niet bestaat, dan moet je die eerst maken en daarin de VST-plugins installeren.

Naast de systeemmap voor VST-plugins (standaardwaarde is eigenlijk vastgesteld door de firma Steinberg, als bedenker van VST) bestaat er ook nog een eigen WP-map voor VST-plugins. Daarin mogen de effecten ook geïnstalleerd worden.

ALs je een van deze twee mappen met de verkenner wilt bekijken, dan kun je binnen WP kiezen voor Extra - Map openen - VST-plugins.

Over VST-plugins is voldoende te vinden in de helptekst. Ga via het tabblad Index naar VST-plugins.
Daar staan ook links naar webpagina's waar je VST-plugins kunt downloaden.
AVé,
Cuno

peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

Re: toevoegen van plug-ins

Bericht door peter stops » di 26 jan 2016, 22:45

Beste Cuno,

Heel veel dank voor je hulp.

misschien een idee om een dergelijk onderwerp te behandelen op een bijeenkomst?

groeten
Peter Stops

peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

Re: toevoegen van plug-ins

Bericht door peter stops » do 28 jan 2016, 12:17

Beste Cuno,
nog altijd is er geen beweging in te krijgen. Steeds krijg ik de 3 standaard plugins maar voeg ik ook in deze map nieuwe toe dan zie je ze niet verschijnen op je beeld.
Is er ergens een duidelijke handleiding beschikbaar.
De plugins zijn die van focusrite
vr. gr.
Peter Stops

peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

Re: toevoegen van plug-ins

Bericht door peter stops » do 28 jan 2016, 13:42

Beste Cuno,

na lang zoeken heb ik een oplossing gevonden voor het werken met de plug-ins.
Eerst worden de plug-ins van focusrite gedownload en deze toegevoegd aan de plug-ins van audicity. Open een muziek file die je wilt bewerken. Selecteer de file en ga naar effecten (alles dus binnen audicity) Ga dan naar effecten en open een van dll's van scarlett (onderdeel van focusrite). Activeer, als je dat nog niet gedaan hebt je license code en hup daar staat je gevraagde dll. Na afloop sla je alles op en copieer je de file naar wings en kunt hem daar gebruiken. Want nog steeds werkt het verwijzen naar de map waar de dll's in staanbinnen wings niet.
met vriendelijke groeten

peter stops

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: toevoegen van plug-ins

Bericht door Cuno Wegman » do 28 jan 2016, 21:58

Hallo Peter,

Het probleem dat je beschrijft (en beantwoordt) is geen probleem van Wings Platinum, maar van de plugins die je gebruikt.
Deze vereisen blijkbaar een vorm van activeren (invoeren licentiecode, want het zijn betaalde plugins). En WP biedt feitelijk alleen "gebruik van plugins die al goed en compleet geïnstalleerd zijn". En dat waren ze blijkbaar nog niet.
AVé,
Cuno

peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

Re: toevoegen van plug-ins

Bericht door peter stops » di 01 mar 2016, 00:00

Hallo Cuno,

bedankt voor je reactie. Eindelijk werken ze.

groeten

Peter Stops

Plaats reactie