overstraling van de beelden

Plaats reactie
Cees de Rooij

overstraling van de beelden

Bericht door Cees de Rooij » ma 25 jan 2016, 10:36

Ik heb een diaserie gedigitaliseerd. daarna geprogrameerd met Wings 4 . Toen kon ik aan de beelden nog de kwalificatie adition meegeven. De show liep verder naar wens. In wings 5 drukt de bovenste afbeelding de onderliggend afbeelding weg en nu ontstaat er een probleem als ik deze show in wings 5 moet bewerken. Een overvloeier maken kan alleen met in en uitvloeien dus geen klaar zetten van het beeld eronder.
Dan ontstaat wat ik noem overstraling van het beeld. Wat is hieraan te doen.
vriendelijke groet Cees de Rooij

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: overstraling van de beelden

Bericht door Cuno Wegman » di 26 jan 2016, 21:08

Hallo Cees,

In "oude" versies van Wings en Wings Platinum zat een mechanisme ingebouwd dat er voor zorgde dat tijdens het overvloeien van beelden (bijna) geen overstraling kon optreden (in de additive modus, dus vergelijkbaar met de vroegere diaprojectie).

De additive modus is in Wings Platinum 5 nog wel beschikbaar, maar moet per afbeelding ingeschakeld worden.
Het mechanisme dat overstraling voorkomt is er echter niet meer, dus je moet zelf voorkomen dat te veel lichte delen over elkaar heen geprojecteerd worden om uitbijten van het beeld te voorkomen.
een probleem als ik deze show in wings 5 moet bewerken
Wat weerhoudt je er van om voor series waarin je additieve beeldopbouw wilt gebruiken, te blijven werken met Wings Platinum 4?
AVé,
Cuno

Plaats reactie