Video's à volonté

Plaats reactie
Antoon Van Loon
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:33

Video's à volonté

Bericht door Antoon Van Loon » wo 16 dec 2015, 10:37

Een kerstgeschenk voor een bekende zou moeten uitmonden in het zenden van een video-dvd. Maar... ik volg de instructievideo van Wings en maak dus een Mpg1/2 en daarna mijn Video-dvd. Ik plaats Pal dvd en automatisch afspelen, verder niets. Dat dvd bakske speelt die video's niet af. Heb dan maar op clubadvies eens een H264 en een WMV gemaakt... ook zonder resultaat. Het kan natuurlijk ook aan het soort dvd liggen. Volgens de kenners een -dvd gebruiken (voor audio).
Alle hulp is welkom. Liefst vóór Kerstmis.

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Video's à volonté

Bericht door Jan Roeleveld » wo 16 dec 2015, 12:54

Antoon,

Er is maar één mogelijkheid om een Video-DVD te maken die aan de eisen van een 'DVD' voldoet:

1. Kies uitvoer MPEG 1/2
2. Kies als preset PAL DVD en verander niets meer aan de daarbij behorende instellingen qua resolutie (720 x 576) en bps.
3. Verander eventueel de verhouding van 4:3 naar 16:9

Daarna opnieuw naar Uitvoer > Video DVD.

Kies de middels bovenstaande handelingen gegenereerde MPEG-2 file
Kies voor automatisch afspelen.
Kies voor opslaan als ISO-bestand als je met een ander brandprogramma de DVD wilt branden
Kies voor branden als Wings Platinum dat moet doen (via de Windows brandersoftware)

Als de betreffende DVD-speler het DVD-tje niet afspeelt zou je ook eerst nog een andere DVD-speler kunnen proberen. De praktijk van jaren geleden wees uit: Hoe duurder de DVD-speler, hoe kritischer en hoe goedkoper, hoe flexibeler...
Succes..!

Groeten,

Jan

Antoon Van Loon
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:33

Re: Video's à volonté

Bericht door Antoon Van Loon » di 22 dec 2015, 12:24

Heb al de handelingen gedaan zoals beschreven.
Stel vast : bij het branden rechtstreeks van één reeks kan ik deze op de dvd-speler afspelen (als dvd-video geschreven).
Bij het wegschrijven in een map van reeksen met de iso extentie kan de dvd speler dat niet meer afspelen. Buurman zegt dat dit komt omdat elke iso als één dvd wordt aanzien. Wil graag de dvd volledig benutten.
Heb ook een mpeg op dvd gebrand, deze speelt ook af op de dvd speler.
Het kerstgeschenk wordt misschien nog een nieuwjaarscadeau.

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Video's à volonté

Bericht door Jan Roeleveld » di 22 dec 2015, 18:04

Beste Antoon,

Je schrijft dat het gelukt is om een DVD te branden volgens de opgegeven methode. Wat wil je dan nog meer...?
Meerdere series op 1 DVD...? Apart afspeelbaar...? Dat was niet in je eerste post vermeld.
Ik ging er van uit dat je 1 serie op 1 DVD wilde zetten en dat is blijkbaar gelukt.

Een ISO-bestand is niets meer of minder dan een uitgangspunt voor het branden van een DVD met een DVD-branderprogramma, of dat nou Nero of CDBurner XP is of nog iets anders.

Als je meerdere series op 1 DVD wilt zetten, moeten ze apart worden aangestuurd middels een menu-sturing. Dat kan in Wings PLatinum worden gedaan, maar vereist nogal wat werk.
Eigenlijk is Wings Platinum daarop niet erg ingericht. Het kán, maar kost flink wat werk. Het staat uitgebreid beschreven in de Help. Print dat deel uit en volg stapje voor stapje de instructies en je komt er zeker uit. Maar of dat vóór de kerst is...
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie