selecteren van een gedeelte in een bestaande show

Plaats reactie
Will Kuiper
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 14:17

selecteren van een gedeelte in een bestaande show

Bericht door Will Kuiper » wo 02 dec 2015, 21:39

Eveneens tijdens de laatste SGG-dag, liet Jan zien, hoe je in een show, waaraan je werkt, een deel van alle sporen (van boven naar beneden in het programma) kunt selecteren en er zo dus een soort blok van te maken, die je dan in een keer bijv. kunt verwijderen, kopiëren, of wat dan ook.

Ik zou graag willen weten, hoe je zo'n selectie maakt. Dank voor jullie reacties

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: selecteren van een gedeelte in een bestaande show

Bericht door Jan Roeleveld » do 03 dec 2015, 09:49

Will en de meelezers,

Sporen uit de tijdlijn selecteren kan ook weer op vier manieren:

1. Eén spoor selecteren: In de spoorkop gaan staan met de muispunt en links klikken. Andere sporen worden dan binnen de groep (Audio, Afbeeldingen, Video, Marker of Universeel) ge-deselecteerd.
2. Meerdere sporen 'willekeurig' selecteren: Met de CTRL-toets ingedrukt de gewenste sporen in de spoorkop aanklikken. (Bijvoorbeeld als je alle video- en bijbehorende audio-objecten op bepaalde sporen wilt verschuiven).
3. Alle sporen van één soort selecteren: Druk de SHFT-toets in en klik in de spoorkop op 1 audiospoor waardoor alle audiosporen worden geselecteerd. Datzelfde geldt voor afbeeldingensporen, videosporen, markersporen en universeelsporen.
4. Alle sporen in de tijdlijn selecteren: Druk de CTRL + SHFT toetsen tegelijk in en klik in de spoorkop van een willekeurig spoor. Alles sporen worden dan geselecteerd.
Succes..!

Groeten,

Jan

Will Kuiper
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 14:17

Re: selecteren van een gedeelte in een bestaande show

Bericht door Will Kuiper » za 05 dec 2015, 12:35

Hallo Jan,

Dank voor je reactie.
Kennelijk heb ik mijn vraag nog niet duidelijk genoeg gesteld. Je liet ons in Houten zien hoe je een GEDEELTE van een show kunt selecteren. Voorbeeld: ik heb een show gemaakt, die eigenlijk bestaat uit 6 deeltjes van telkens een minuut of 2-3. Bij nader inzicht wil ik graag de deeltjes 3 en 5 verwijderen. Je liet ons zien, dat je zo'n deeltje apart uit de show kunt selecteren en die dan kunt verwijderen, kopiëren enz. Hoe doe je dat?

Fijn weekend alvast! Groetjes, Will

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: selecteren van een gedeelte in een bestaande show

Bericht door Jan Roeleveld » za 05 dec 2015, 13:49

Dag Will,

Je sprak in je eerste vraag over 'sporen' .... vandaar mijn antwoord. Nu lijkt het te gaan om een aantal 'objecten'. Geluidsobjecten, beeldobjecten en video-objecten, zelfs markers kun je per stuk aanklikken en vervolgens via een rechtsklik met je muis kopiëren, knippen of verwijderen. Als je bij het selecteren de CTRL-toets ingedrukt houdt kun je er meerdere tegelijk selecteren, waarna je met een rechtsklik in 1 van de geselecteerde objecten weer kunt kiezen voor o.a. kopiëren, knippen of verwijderen. Die actie geldt dan voor alle geselecteerde objecten.
Na de gekozen acties 'kopiëren' en 'knippen' kun je de objecten elders op de tijdlijn weer vanaf het klembord invoegen. Het verschil tussen 'kopiëren' en 'knippen' hoef ik denk ik niet uit te leggen, evenmin als de optie 'verwijderen'... ;)
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie