invoeren MP4 bestand lukt niet

Plaats reactie
Hans Visser
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 19:41

invoeren MP4 bestand lukt niet

Bericht door Hans Visser » do 22 okt 2015, 15:22

Ik probeer een mpeg 4 bestand in te voeren in WP, maar het wordt geweigerd met de mededeling "dit bestand bevat geen ondersteund video-formaat". Als ik op mijn andere computer hetzelfde bestand afspeel in bv Windows Media Player dan gaat dat uitstekend. Er zit geen geluid bij, maar0 dat heb ik toevallig ook niet nodig. Wat kan er aan de hand zijn ?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: invoeren MP4 bestand lukt niet

Bericht door Cuno Wegman » do 22 okt 2015, 21:29

Hallo Hans,

De "buitenkant" van een bestand (de naam of de extensie) zegt niet alles over de "binnenkant" (de echte inhoud) van een bestand.

Als videobestanden niet ingelezen worden, kun je experimenteren met de instelling voor videoweergave.
- klik in het menu op Extra
- kies Opties...
- kies Globale opties
- kies Algemeen
- schakel de optie Automatische codeckeuze door Windows toestaan in (of uit als die al aan stond)
- sluit met OK
AVé,
Cuno

Hans Visser
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 19:41

Re: invoeren MP4 bestand lukt niet

Bericht door Hans Visser » do 22 okt 2015, 22:33

Dank Cuno,

Het bestand gaat nu inderdaad wel in de pool, maar wordt niet geladen en "geschreven" naar een pt4 bestand...er gebeurt niets. Ik kan wel zien dat het een dash (Advanced Video Codec) bestand is...dat lijkt wel anders dan een MPEG4 ?! En er wordt weer gezged: presentatiebestanden ontbreken. Info zegt over het bestand dat het "verankerd" is...klinkt niet erg hoopgevend Cuno !

Ik heb een update van quicktime gedaan op mijn WP-computer. Als ik het betreffende bestand - een .mp4 bestand - (van ongeveer 1 giga) via de quicktimeplayer probeer af te spelen doet ie dat niet ?! Dat is wel essentieel lijkt me, omdat ik begrijp dat de player van WP quicktime gebruikt... Het bestand kan ik wel via Windows Media Player afspelen, dus het bestand is niet beschadigd e d

queenie reesinck
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 21:35

Re: invoeren MP4 bestand lukt niet

Bericht door queenie reesinck » zo 08 nov 2015, 15:41

Probeer hem eens te converteren met FreeMake Videoconverter!
Daar lukt meer mee dan je denkt.

Plaats reactie