Importeren inclusief mappen

Plaats reactie
Chris Karman
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:45

Importeren inclusief mappen

Bericht door Chris Karman » vr 16 okt 2015, 15:10

Beste mensen,

In de helpfunctie van WP 5.11 staat:
Folder structures on your hard disk can be transferred to the Media Pool by highlighting the folders in Windows Explorer and dragging and dropping them onto the corresponding category or a subfolder of that category. The folders are created in the Media Pool and the media imported to the corresponding category. Media that do not belong to the corresponding category are not considered and must be imported separately to the correct category.

Daaruit begrijp ik dat, wanneer je met de verkenner meerdere mappen tegelijk met bijv. foto's knipt en plakt in de mediapool in de categorie Afbeeldingen, deze mappen geplaatst worden (The folders are created in the Media Pool ) in de categorie Afbeeldingen, inclusief de respectieve foto's in de mappen zoals die ook op m'n HD staan.

Begrijp ik dat goed? Zo ja, waarom lukt mij dat niet? Bij mij worden alle foto's uit de mappen in de map Afbeeldingen geplaatst, dus zonder de mappen.

Ben benieuwd.
Bij voorbaat weer dank,

Chris Karman

Chris Karman
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:45

Re: Importeren inclusief mappen

Bericht door Chris Karman » vr 16 okt 2015, 15:26

Oplossing geheel zelfstandig gevonden. Je moet de mappen niet in de lichtbak plaatsen (waar importeren wel mogelijk is: Toevoegen, maar dan alleen bestanden en geen mappen) maar in het linkse vak van de mediapool. In dit geval komen de respectieve mappen dus keurig in de Categorie Afbeeldingen.
Als je weet hoe het moet is er niks aan..... en wel erg handig.

Vriendelijke groet,
Chris Karman

Ervaring is de naam die we geven aan de som van onze fouten.

Plaats reactie