Nederlands instellen en videokaart driver actualiseren

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Nederlands instellen en videokaart driver actualiseren

Bericht door Jan Roeleveld » ma 31 aug 2015, 15:11

Beste forumlezers,

Soms krijgen we nog een rechtstreekse vraag in onze mailbox die we liever beantwoorden via dit platform, zodat de reikwijdte van het antwoord aanzienlijk groter wordt. Zoals mogelijkerwijs niet bij iedereen bekend is 'private' help sinds april 2005 alleen mogelijk via een (betaald) support-abonnement.http://www.hdav.nl/wings-platinum/informatie#support

De vraag die ons bereikte luidt als volgt:

Na een aantal problemen met Wings 5.11 werkt het nu allemaal weer aardig. Ik doe dit even via jou, als je vindt dat het iets voor ons forum is hoor ik het wel. Toen ik naar Wings 5.11 up date vanaf 5.10, deed het programma heel vreemd. Telkens als ik een beeld wilde plaatsen in de tijdlijn stopte het programma er mee om onverklaarbare reden. Een foutmelding en weg was het, er stond ook niet bij wat de fout was.
Ik heb toen alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het euvel bleef hetzelfde. Weer alles verwijderd, geïnstalleerd vanaf usb stick, en daarna ge-update naar 5.11, wat niet heel soepel ging, met name instellen van de taal was lastig, draait het programma tot nu toe, 2 dagen, weer goed, behalve....
De helpfunctie is in het Engels en krijg ik niet anders, het moet toch mogelijk zijn deze functie Nederlandstalig te hebben?
En verder nog een vreemd gebeuren, als ik de rechtermuisknop gebruik op diverse plaatsen op het scherm, gebeurt er niets. Er verschijnt bij heel goed kijken een zwart kader en als ik daar de muis over heen beweeg, verschijnt het sub menu stapje voor stapje, heel vreemd. (in alle andere programma's die ik gebruik werkt de rechtermuisknop wel perfect en krijg ik gelijk een sub menu). Dit gebeurt ook vaak bij gebruik van menu's in de menubalk.


Antwoord 1: In beginsel zal het programma in het Duits starten, ofschoon Wings Platinum op basis van een Nederlandse Windowsversie vaak zelf al voor Nederlands zal kiezen. Mocht het in het Duits starten dan kunt u de menu’s van uw programmeervenster omzetten in het Nederlands. Klik in de werkbalk op Extra > Optionen > Globale Optionen > Arbeitsoberfläche. Kies hier bij Sprache, via het uitrolmenu, voor Niederländisch en sluit af met OK. Sluit Wings Platinum af en open het opnieuw. Nu komt er een menu dat om de vrijgavecode vraagt voor de Nederlandse menu’s. Die code staat op het uitgeprinte document dat bij de eerste levering is gevoegd. Vul die in, klik OK en herstart. Afhankelijk van uw Windowsversie (Vista, W7, W8 of W10) kan het zijn dat de bovenste werkbalk tóch nog Duitse teksten bevat. Klik dan in de werkbalk op Extra > Opties > Globale opties > Schermindeling en zet een vinkje bij “Scherm herstellen”. Sluit af met OK, sluit Wings Platinum en herstart.
Voor alle duidelijkheid: De Helpfiles zijn uitsluitend in het Duits of Engels voorhanden. Daarvan bestaat geen Nederlandse versie en gezien de omvang (± 1.700 pagina’s) komt die er ook niet.

Antwoord 2: Het 'euvel' met het niet volledig weergeven van menu's bij een rechtse muisklik duidt veelal op een verouderde driverset van de videokaart. Zoek in het internet naar de meest actuele drivers voor de aanwezige videokaart en dit probleem zal waarschijnlijk snel verdwenen zijn.
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie