Volledig screen starten met F5

Plaats reactie
Johan de Kievit
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 13:08

Volledig screen starten met F5

Bericht door Johan de Kievit » di 14 jul 2015, 20:49

Geacht forum

Gisteren platinum 5.11 geinstalleerd sindsdien kan ik de oude versies, gemaakt in 5.10 en ouder niet meer starten met toetsenbord functie F5 in volledig screen.
vandaag begonnen met het aanmaken van een nieuwe serie, en alleen deze werkt wel met de functie toets F5, dus alle instellingen zijn goed en gecontroleerd, in de schermen en de screens.
Is dit een raadsel, of moet ik nog iets veranderen, herstellen?
Met vriendelijke groet
Johan

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Volledig screen starten met F5

Bericht door Jan Roeleveld » wo 15 jul 2015, 10:23

Johan,

Ik heb het even bij mijzelf getest en ik kan alle shows die ik in 5.10 maakte probleemloos openen en in fullscreenmodus met F5 starten. Dus heb je iets anders veranderd, onwetend of niet.
Dat 'iets' is waarschijnlijk het volgende: Je hebt de weergave in het volledige scherm, die je met F5 activeert, waarschijnlijk uitgeschakeld. En nu wil je natuurlijk weten hoe je dat weer inschakelt...?
OK, ga ik je ook vertellen...

Klik rechts (met de rechter muisknop dus) in je preview projectiescherm en kies EIGENSCHAPPEN. Haal in het dan verschijnende menu het vinkje weg bij de regel "Weergave altijd in venster (geen volledig scherm). Sluit daarna af met OK en zéér waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.
Succes..!

Groeten,

Jan

Johan de Kievit
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 13:08

Re: Volledig screen starten met F5

Bericht door Johan de Kievit » wo 15 jul 2015, 20:38

OK Jan dit euvel is verholpen ,dank je wel, als jullie er niet waren?

Maar ik heb toch nog wel een vraag.

Ik gebruik twee monitoren, de een voor de time line, de andere voor de screen, als ik nu de F5 toets indruk kan ik starten in full screen, maar als ik terug wil { met de esc toets, twee keer indrukken,} gebeurt er niets, en blijft met scherm in full screen, ik kan dit alleen weer terug zetten als ik dubbel klik in het full screen.

Als ik het screen venster versleep naar de monitor met de time line lukken beide opties wel, Dus de F5 toets voor full screen, en de esc toets voor gewoon screen.

Is hier ook nog een oplossing voor?

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Volledig screen starten met F5

Bericht door Jan Roeleveld » do 16 jul 2015, 10:38

Johan,

Ik denk dat het te maken heeft met het verschil in scherm: Primair of secundair... Wissel die via het scherminstellingenmenu van Windows en wissel ook de kabels naar de monitoren zodat je tijdlijn links en je andere scherm rechts blijft staan. Kijk eens wat daarvan het resultaat is. Als dat niet helpt dan moeten we wachten op een (deskundiger) oordeel van onze computerdokter Cuno... :)
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Volledig screen starten met F5

Bericht door Cuno Wegman » do 16 jul 2015, 13:00

Hallo Johan, Jan,

Dit verschijnsel heeft niets te maken met de monitorinstellinen onder Windows.

Het verschijnsel toont zich volledig zoals het door de maker van Wings Platinum is bedoeld:
Als het screen getoond wordt op een andere monitor dan die waarop de tijdlijn getoond wordt, blijft na het beëindigen van de full-screen-modus het beeld altijd in full-screen-modus staan.
Alleen als slechts één monitor gebruikt wordt, wordt de full-screen-modus automatisch verlaten, omdat je anders niet meer bij de tijdlijn kunt komen (zonder eerst het screen met een dubbelkik te verkleinen naar de vorige omvang).

Dit is in de helptekst terug te vinden onder "Vollbildmodus des Screens".
AVé,
Cuno

Johan de Kievit
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 13:08

Re: Volledig screen starten met F5

Bericht door Johan de Kievit » vr 17 jul 2015, 21:46

Jan en Cuno
Dank jullie wel voor de genomen moeite.
Ik weet nu dat het zo hoort.

Groet Johan

Plaats reactie