series op zwart

Plaats reactie
Ben de Hond
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 13 okt 2013, 19:06

series op zwart

Bericht door Ben de Hond » vr 19 apr 2024, 15:19

Als ik een exe serie gemaakt in Wings 3 en/of 4 opstart gaat de serie op een gegeven moment op zwart. Als ik dan de tijbalk aanzet en klik op de plaats waar het zwart werd verschijnt gewoon de foto die daar hoort te staan. Bij de ene serie gebeurt dat bij één foto, bij de andere bij meerdere. Ik kan geen nieuwe exe's maken want door een fout zijn al mijn werkprogramma's verdwenen. Alleen de exe's heb ik nog. Is hier een oplossing voor of ben ik de series voorgoed kwijt.
groet, Ben

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: series op zwart

Bericht door Cuno Wegman » vr 19 apr 2024, 21:09

Hallo Ben,

De meest voorkomende oorzaak van 'tijdelijk zwarte beelden' is: de serie staat op een te langzame schijf (netwerkschijf, externe schijf).
Een andere oorzaak lijkt tegenstrijdig: de computer (of Windows) is te nieuw. Het lijkt er op dat sommige oudere series een zwaardere belasting vormen voor moderne computers, terwijl de computer sneller zijn. Ik kan het niet helemaal verklaren, maar ik vermoed een deel van de oorzaak in de manier waarop Windows (en grafische drivers) tegenwoordig omgaan met het voorspellen van software-gedrag.

Als de computer een laptop is, en deze over twee grafische 'kaarten' beschikt (de ingebouwde grafische mogelijkheden van de processor, en de 'echte' grafische kaart), dan wordt vermoedelijk de tragere interne chip gebruikt.

Mijn suggestie zou zijn:
- zorg er in ieder geval voor dat de meest recente drivers voor de grafische kaart en de geluidskaart zijn geïnstalleerd.
- schakel anti-virusbeschermingn (tijdelijk) uit
- en maar duimen...
- probeer het op meerdere computers, mogelijk ook nog op een computer met oudere Windows-versie (7?)
- en zodra het op een computer werkt, gebruik dan het pogramma OBS om van die weergave een videobestand te maken. Dat is in de toekomst altijd nog af te spelen.

Mocht het niet lukken: laat het dan nog even weten. Dan kun je mij ook zo'n probleem-exe sturen, en probeer ik op mijn computers wat er nog mogelijk is.
AVé,
Cuno

Plaats reactie