Geen geluid wingsplatinum 5

Onno van Elderen
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:55

Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Onno van Elderen » wo 30 mei 2018, 21:23

Kan iemand mij helpen. Ik mis om een een of andere reden geluid in WP5.
Andere geluidsbronnen werken zoals You tube e.d echter alleen WP5 niet.
Ik heb WP5 20.4 opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
Heeft iemand een idee waar dit kan zitten ?
Alvast bedankt

Onno van Elderen

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Cuno Wegman » wo 30 mei 2018, 22:07

Hallo Onno,
Kijk eens bij de instellingen (Extra - Opties - Globale opties - Geluidskaarten (WDM of ASIO)) welke geluidskaart/uitgang Wings Platinum gebruikt (of denkt te gebruiken).
Als hier de verkeerde uitgang gekozen is, kies dan de juiste.
Als de juiste uitgang actief lijkt, kies dan een andere, bevestig met OK en ga dan terug naar deze opties om de juiste opnieuw te kiezen.

Meestal is dit probleem dan verholpen.
AVé,
Cuno

Onno van Elderen
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:55

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Onno van Elderen » do 31 mei 2018, 19:25

Hallo Cuno,
Het probleem is verholpen. Bij Opties WDM instellingen uitgang 1 veranderd naar Luidsprekers Realtek high definition. Ik kan mij niet herinneren dat ik deze instelling ooit gewijzigd heb.
hij doet het in ieder geval weer.
Bedankt voor de service.
met vriendelijke groeten,
Onno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Ite Boersma » ma 03 sep 2018, 09:53

Hallo Cuno,
Bedankt voor je antwoord, ik heb het gedaan zoals beschreven staat, maar ik kan alleen kiezen voor Realtek output of geen uitgang, ik heb dus gekozen voor geen uitgang, na het starten van de show begon de show te lopen en reageerden de vu meters zoals het hoort, maar geen geluid te horen, daarna in opties de Realtec output gekozen, resultaat, zoals beschreven in mijn gestelde vraag, als ik dan probeer om in "opties" te gaan, loopt Wings vast, wat mij de vorige keren ook iedere keer gebeurde.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Cuno Wegman » ma 03 sep 2018, 10:57

Hallo Ite,

Enkele vragen voordat ik verder kan analyseren:
- welke versie van WP gebruik je?
- welke versie van Windows gebruik je?
- wat kun je nog meer melden over de samenstelling van de computer (processor, geheugen, grafische kaart, evt moederbord)?
- kunnen andere programma's wel geluid goed ten gehore brengen?
AVé,
Cuno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Ite Boersma » ma 03 sep 2018, 19:54

Hallo Cuno,
ik gebruik WP 5 en Windows 10, het moederbord is MSI X299 Raider, Pro Series, geluidskaart is de Realtek HD Audio, geheugen op het moederbord 19 gb, in Wings is de Realtek HD aangevinkt in opties audio, processor is Intel Core i9 7900x,3,3 10 Core, op andere apparaten heb ik wel geluid, een cd die ik afspeel in de pc kan ik dus wel afluisteren.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Cuno Wegman » ma 03 sep 2018, 20:58

Hallo Ite,

Ik ga er (gemakshalve) vanuit dat je bij Opties - Globale opties de geluidskaart gekozen hebt onder Geluidskaarten WDM. Gebruik van ASIO stelt extra eisen aan de geluidskaart en de drivers en werkt niet altijd goed samen met geluid-chips op het moederbord.

Controleer ook onder Opties - Projectopties - Audio of daar waarden staan waar de geluidskaart (normaliter) mee overweg zou moeten kunnen: 44100Hz (CD-standaard), 16 bits, Middel.

Heb je al verschillende soorten geluidsbestanden in de show geprobeerd (niet alleen mp3, maar ook wav)?
Ik neem aan dat jouw testshow geen gebruik maakt van geluidseffecten (plug-ins).
AVé,
Cuno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Ite Boersma » di 04 sep 2018, 08:44

Hallo Cuno,

ik kan ook geen wav afspelen, bij opties-globale opties, audio staat 44100Hz, 16 bits,middel,ik maak geen gebruik van geluids effecten, als ik dit zo lees dan kan ik misschien een aparte geluidskaart kopen

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Jan Roeleveld » wo 05 sep 2018, 10:20

Ite,

Staat mogelijk in jouw geluidsconfiguratie van je Windows 'mixer' de verkeerde output geselecteerd?

Via een rechtsklik op het speakericoontje rechtsonder in je taakbalk kom je daar terecht en kan je zien via 'afspeelapparaten' welke audio-output actief is.
Succes..!

Groeten,

Jan

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: Geen geluid wingsplatinum 5

Bericht door Ite Boersma » do 06 sep 2018, 12:07

Hallo Jan,
Bedankt voor je antwoord, maar via het luidspreker icoontje afspeel apparaat , geluidskaart selecteren helpt ook niet, ik heb inmiddels een andere geluidskaart in de computer gezet, de "soundblaster Audigy5/RX van Creative, als ik een cd afspeel heb ik wel geluid, maar zodra ik, een nieuwe bestand maken aanklik, in de mediapool, dan heb ik ook geen geluid, probeer ik de show te starten dan komt de mededeling , de geluidsweergave kan niet gestart worden! Ik heb ook geen idee hoe de geluidskaart en de instellingen in Wings zodanig moet aanpassen om geluid te krijgen.
Vriendelijke groet, Ite

Plaats reactie